Quantcast
Channel: Turkey » göze şener
Viewing all articles
Browse latest Browse all 10

2 Saatte Erdek, İstanbul’dan düz giderek.

Bayram tatilini nasıl değerlendirsek derken, Bayram’a da bir gün kalmışken arkadaşım Istvan ile hızlıca bir plan yaptık. Google maps’ten açtık haritamızı, çizdik rotamızı, seçtik Erdek’i ve başladık pansiyon aramalarına. O kadar çok seçenek var ve biz o kadar yabancıydık ki içinden çıkamayacağımızı düşündük. Derken ani bir kararla İDO’dan biletlerimizi aldık.

Processed with VSCOcam with f2 preset

Ertesi gün önce Mudanya, sonra Bursa sonra Erdek’teydik. Tam bir maceracı gibi sırt çantalarımızla yola çıkıp; kalacak yer aramaya başladık. Tam olarak on yer gezdikten sonra oldukça vintage bir otel olan Yat oteli bulduk. Bayram nedeniyle yançoğu yer dolu, ya da iki kişi olan bize dört beş kişilik oda satmaya çalışan insanlarla doluydu Erdek.

Processed with VSCOcam with c1 preset

Yoğun ve çabuk geçen Erdek tatilimizin ardından şuan Istanbul’a gitmekte olduğumuz Ido vapurundan yazıyorum bu yazıyı. Şimdi işe Erdek’te ne yapmalı ne yapmamalı kısmını yazacağım. Mutlaka okumalısınız, çünkü kısa bir kaçamak da olsa tatilinizin iyi geçmesi, bizim gibi macera yaşamamanız sizin elinizde!

Yapmayın!

~Erdek’e sakın Bursa ido aktarması ile gitmeyin. Mudanya’dan Bursa’ya geçmek inanılmaz zor. Tam iki saat yerel otobüsü bekledik. Yolculuk 7 saat sürdü.

~Yat otel’de kalmayın. Oldukça eski olan bu otelde sıcak su bile yok. Gerisini siz düşünün artık. Wifi var mı diye sakın sormayın zira odadaki tek teknolojik alet 60’lardan kalma ankesörlü telefondu.

~Bayram zamanı mümkünse gelmeyin. Evet biz yaptık, çünkü çalıştığımız için tek fırsatımız buydu, eğer mümkünse bayram dışında gelin çünkü kalabalık üçte bir oranda azalıyor.

~Yanınızda sinek ilacı ve özellikle de denizanası spreyi getirmeyi unutmayın çünkü yüzerken elinize çarpabiliyorlar.

~Otogar çevresindeki komisyonculara aldanmayın, kendiniz dolaşıp uygun yeri bulun.

~Sırt çantanızdan fazla şey getirmeyin.

~Akşamları eğlenmek için disco tarzı yerler beklemeyin. Genelde canlı müzik veya pub’lar var.

Yapın :)

~Mutlaka Erdek Merkez’deki Torun Pide’den “Cantik” adı verilen özel pideyi yiyin. Bizim için tatilin en güzel yanı buydu.

~Marina Pizza’da fesleğen soslu napoliten pasta yiyin. Inanılmaz sıcak bir hizmetleri var. Ekstra sos olarak hardal istediğimiz de bize ranch sos dahil bir sürü sos getirdiler.

~Çura veya Ocaklı’da denize girin. Daha sakin, temiz ve orman manzaralı çünkü.

~Akşamları moonlight’da soğuk şeyler için.

Processed with VSCOcam with c1 preset

~Sahil çarşısından Erdek’i anımsatacak bileklikler alın.

~Bisiklet kiralayıp iç kesimlere gidin. Özellikle yüksek tepelerden manzara oldukça güzel.

~Erdek’e özel dondurmayı mutlaka deneyin.

~Istanbul Yenikapı İdo’dan Erdek’e direk gelin. Böylece yolculuğunuz sadece iki saat sürecek. Erdek otogarın hemen karşısında ineceğiniz İdo’dan sonra, otogardan Erdek’e giden shuttle’larla Erdek’e gidebilirsiniz.